14 Şubat çikolatam benim minik sevgilim :)

3 Şubat 2009 Salı

12. ay ( 14 Ocak-14 şubat 2009)

Güzel kuşum Umutum ... Seni genelde bu isimle çağırıyor ve seviyorum :)

bronşiyolit rahatsızlığın çok şükür ki geçti ama bu sefer de ishal oldun ve o da poponu çok kötü pişirdi :(
kaka yaptığın zaman popona değmesiyle yakması bir oluyordu tüm gücünle bağırıyordun içimiz parçalanıyordu Hangi pişik merhemi kremini kullandıysak kar etmedi resmen yanık gibi kıpkırmızı oluyor ve şişiyordu :(





Önceki ay olduğu gibi malesef bu ayın da büyük bir bölümü sağlık problemleriyle geçti oğlum :( kıpkırmızıydı ve şişiyordu :(




Sürekli kaka yapıp bir de üzerine canın yanınca geceleri de uyku yüzü görmez olduk :s geceleri de 2-3 kere kaka yapıyordun ve popon acıdığı için ağlayıp uyanıyordun ve uzun süre de uyumuyordun :s Bu resimi de baban çekmiş ben başımı tutamaz halde seni gecenin 3ünde uyutmaya çalışırken :s



ve sonunda babanın aklına zeytinyağının içinde mum eritilerek yapılan doğal yanık ilacı geldi Allahtan ve o çabucak geçirdi pişiğini çok canın yanıyordu canım oğlum.



Ama malesef ishalin çok uzun sürdü 15- 20 güne yakın :( azalarak bitti kurtulduk sonunda ...


Tam senin rahatsızlıkların bitti derken benim boynum tutuldu ve boyun fıtığım olduğunu öğrendim :s Hareketlerime dikkat etmem ve boynumu fazla zorlamamam yormamam gerekiyor ama seninle ne mümkün :s





Altını değişmek zaten her zaman çok zor oluyor belim kopuyor değiştirene kadar :s solucanım benim diyorum kıvrılıp duruyorsun hiç rahat durmuyorsun :s hele ishal olunca çok sık alt değişmemiz gerekiyordu ve çok zor oluyordu :s
Allahtan yıkanmayı seviyorsun da altını sık sık yıkamak zorunda kaldığımız için bu konuda bari problem yaşamadık çok şükür :)





Hastanede kontroldeyiz soyunduk tartıldık ve doktorumuza muayene olmak için sıra bekliyoruz ;)
Muayene olurken de nasıl olsa tekrar soyacaklar diye tartıldıktan sonra pantolonumuzu giymedik ve kilotlu çorapla bekledik :)



acıktı mama yiyoruz :) Bu danoneleri çok seviyorsun ama çok sık vermemeye çalışıyoruz ...






canımız sıkıldı yaygarayı bastık ve babamız bizi omuzuna alıp gezdirdi keyifler yerine geldi :)









Evde de durum farklı sayılmaz hani :) yaygarayı basınca omuzumuza alınca susuyor gülmeye başlıyorsun :) Ama ben artık rahatsızlığımdan dolayı seni omuzuma alamıyorum :(

Deden için çıldırıyorsun çoğu zaman beni bile istemiyor dedene gitmek istiyorsun :) O da seni çok seviyor hiç sensiz duramıyor köye gidince ben oğlumsuz ne yapacağım diye kara kara düşünüyor :) Deden de anneannen kadar yardımcı oluyor bana çok sağolsunlar yükümü çok hafifletiyorlar :)

Deden yemeğini de yediriyor seni arada gezdiriyor da ve sürekli seninle oyun oynuyor camdan baktırıyor ...... sen de onunla vakit geçirmeyi çok seviyorsun sürekli peşindesin :)










Birşey yerken hoşuna gitmeyince özellikle de yumurtanın beyazını ağzına atınca dilini dışarı çıkarıyorsun ittiriyorsun ...













Diş kaşıyıcıları pek kullandığın yok ama burada nasıl olduysa ağzına almışsın :) Arada ağzına soğan kabuğu da veriyoruz dişinin acısını alsın diye ağzın soğan kokuyor :)











Emre abinin yaşgünü :) tam o gün sabaha karşı seni emzirmek için kucağıma alırken boynum tutulmuştu :( Pastasını yapmak için söz vermiştim ve bir şekilde yaptım ama çok kötüydü boynum :s




















Teyzesinin evinde bir böcek :)













Her zamanki gibi TV sehpasındayız :)





















Burada karıştırılacak bnişeyler var :) Emre abinin wii 'si çok eğlenceli bir oyun



Sen de büyüdükçe sanırım bizden bu tarz şeyler isteyeceksin yandık :)

















Deniz ablamla oynuyorum ...












Kadriye teyzemle gezintiye çıktım ama hala kendi başıma yürümeye niyetim yok çaba bile harcamıyorum elimi bırakmak için :(

Erkek çocukları geç yürürmüş sanırım öyle olacak ...

Baban da 14 aylıkken yürümüş.
















Pencereden bakmaya bayılıyorsun özellikle de yatakodamızın penceresinden çünkü gelen geçen arabaları insanları görebiliyorsun çok hoşuna gidiyor:) pencerenin kulbunu açmaya çalışıyorsun ve pencerenin mermerine basıp sağa sola ilerliyor geziniyorsun :)

Bu resimde de Ayfer teyzenin evinde teyzenle birlikte pencere sefası yapıyorsun :)








O gün Emre abinin arabalarını çok sevdin ve o da 2 tanesini sana verdi ama biz yanlışlıkla 3ünü birden almışız :) Emre abin de geri istemiyo hepsi senin oldu :)


Çok güzel oynuyorsun onlarla Sana aldığımız oyuncağın kutusunu da araba pisti yaptık orada onları sürüyor oynuyorsun :)





Yarıyıl tatili başlamıştı ve tatilde dinlenip evimizle de güzelce ilgilenmek ve çalışırken yapamadığım bazı işlerimi yapmak istiyordum ama sen ardından ben rahatsızlanınca ve hat safhada uykusuzluk ta ardından gelince tüm planlarım alt üst oldu :(

tatilimizin yarısı hastanelerde geçti diyebilirim :(

Sadece yaşgününü erken yapma planımı uygulayabildim ve çok iyi oldu. Çalışmaya başlayınca çok zor olurdu, tatilde hazırlıkları yavaş yavaş yaptık :)



Boynum hala tam olarak geçmemişti ama yine de hazırlıklarımı etkileyecek kadar ağrımıyordu...

Ve sen de tam iyileşememiştin ishalin devam ediyordu ve bu beni çok üzüyordu.




Dedeleriyle oğlum :)
Babannenle deden de yaşgünün için geldiler ve seni çok özlemişlerdi zaten biraz hasret giderdiler. Sana kocaman bir ayı getirmişler :)

İlk gördüğünde biraz korktun ama sonra alıştın ve gözlerini çıkarmak için bayağı bir uğraştın :)














Koca ayımızın kucağında Umut :)















Sonradan ayı değişik geldi ve çok eğlendin :)























babannenle deden bir de sana coca cola fok oyuncağı getirmişler onu da çok sevdin gördükçe güldün :)



İlk dakikalarda babannenle dedenden biraz çekindin ama sonra alıştın ve iyi anlaştınız. Seni arada pusetinle gezmeye çıkardılar senin de arayıp ta bulamadığın şey zaten :) Çok özlemişler seni...


Yaşgünümüzü ayrıntılı olarak ayrı sayfada ekledim zaten çok güzel geçti.. Sen de artık iyice iyileşmiştin ishalin de geçmişti çok şükür :)


Sen iyileşmişken de ne zamandır istediğimiz forum buluşmamızı gerçekleştirdik :)



forum arkadaşlarımızla buluştuk çok güzel vakit geçirdik. Açıkçası biraz tedirgin olmuştum seninle başa çıkabilir miyim tek başına diye ama çok şükür hiç sorun yaşamadık maşallah oğluşuma :)










Hira pusette sıkılmış annesine beni al der gibi bakıyor :) Defne de senden 2 ay küçük ama maşallah yürümeye başlamış pusetten pusete geziyor :)
Abiniz Berat ta uslu ulsu kardeşine bakmak eşyaları taşımak için annesine yardım ediyor :)




Mc Donald's ta mama bekliyoruz :)























Deniz Paşa ile Umut paşa :)





















Defne'nin kimonosunu taktim ederken, İnşallah bir ev buluşmamızda o kimonoyu sen de yukatanı giyeceksin oynatıcaz sizi :)























İki kafadar Defneyle Umut mama yiyor :)
























Umut her zamanki gibi rahat durmuyor ve yemek yerken bir taraftan Defne'yi rahat bırakmıyor nedir bu kızın oğlumdan çektiği :D




















Ve defne de Umuttan zarar gelmeyeceğini anladı :D















şu minik elleri yesinler çok tatlılar :)





Daha böyle şeyler yeyip içemezsin ;) Fotoğraf çekmek için yaptık sadece :)

Bir de tabi bizim yemek yediğimizi görüncwe mamm mamm mammm diye masaya saldırmanın da bunda etkisi olmuş olabilir :)














































Özellikle Reyhan teyzen gülüşüne bayıldı :) Orada bir ekranda sürekli Turkcell reklamı oynuyordu, sen de o reklamı çok seviyorsun zaten çocukları görünce de gülüp durdun bayıldılar gülüşüne :)








Dışarıda buluşma fikri en çok seni nasıl uyuturum uyumazsan da huysuzluk yaparsın diye korkutmuştu beni ama Allahtan öyle olmadı. Çok uykun gelmişti zaten ve karnını da doyurmuştun güzelce :) Sıra uykudaydı ve düşündüğümden çok kolay oldu seni uyutmak. Ağzına emziğini eline de tişörtünü verdim ve 2 dakikada işlem tamam :)


















Yöntemimizi çok tuttu forum teyzelerin :) Ama ben de bu kadar çabuk uyumana şaşırdım açıkçası :) Birazcık uğraştırırsın diye düşünüyordum... Maşallah oğluma hiç üzmedi anneciğini :)















Hiç alışveriş modunda değilim diyordum ama çok güzel indirimler vardı ve çok ta güzel şeyler görünce o fiyatlara dayanamadım :) Sen uyurken çok güzel ciciler aldım oğluma.. Biraz büyük aldım ki seneye falan da giyebileceğin şeyler olsun. Şimdilik var kıyafetlerin çünkü.







Eh tabi bu sessizlik te çok uzun sürmedi :D Yine de bayağı uyudun sayılır...




















Burcu teyzemiz sağolsun bize kahve ısmarladı. Yani oraya otururken bunu bilmiyorduk ama o erken gitti . Giderken hesabı ödemiş biz de bunu hesabı ödeyeceğimiz zaman farkettik. Teşekkür ederiz ama bir dahakine de biz ısmarlayacağız inşallah.







Erken gitti çünkü Tekirdağ'da oturuyor yol uzun ve Lara'yı da getiremediği için kızına bir an önce kavuşması gerekti. Sağolsun bize de çok yardım etti kızını aratmadık :)








Biz kahve içerken sen çok sıkıldın ve yere inmek istedin. Berat abin de seni biraz yürütmek istedi ama sen daha çok emeklediğin ve biryerlere tutunup sıraladığın için bundan çok hoşlanmadın :) Canın isteyince bu şekilde de yürüyorsun ama dediğim gibi sadece canın isteyince :( O sırada da canın hiç istemiyordu.






























Son anlarımızda Defne sen ve Hira'yı tırtıla bindirip resim çektik. Çalıştırmadık bir dahaki sefere inşallah. Çok sevdiniz ama. Arada müziği çalıyordu ve siz de oynuyordunuz çok tatlıydınız :)





Tabii ki durduğunuz yerde durmadınız ayağa kalkıyorsunuz ön koltuğa atlamaya çalışıyorsunuz :)













Çok güzel bir gündü tüm arkadaşlarımıza teşekkür ederiz :)
























Akşam eve geldiğimizde aldığımız montu bir deneyelim dedim yıkamadan önce bedeni oluyor mu olmuyor mu bakalım dedim. Ona göre değiştirecektim. Ama değiştirmeye gerek yok çok güzel oldu çok şirin tam şebek oldun onu giyince bi de ona uygun poz verdin çok tatlı oldu :)








İyice emzik bağımlısı olmaya başladın gördüğün yerde hemen ağzına atıyorsun emziği :) önceden uyandıktan sonra ağzında tutmazdın pek, hemen atardın … Ama ben mümkün olduğunca seni kandırıp ağzından alıyorum açıkçası çok fazla alışmanı istemiyorum sadece uyuyacağın zaman kullanmanı istiyorum :( Bir de son zamanlarda seni giydirirken göğsünü kaşıyorsun nedense :)



















Dolaplara çıkmak kitaplıkları karıştırmak yeni hobilerin

Hele bir dolap yanında bir yükselti görme, hemen onu kendine basamak yapıyor tırmanıyorsun.
Burda printer'ı basamak yaptığın gibi :)

















Herşeyi taklit etmeye başladın :) Mesela telefonla konuşuyoruz sen telefonu eline aldığında tuşlara basıp kulağına koyuyor bi de ağzında bişeyler geveliyorsun konuşuyorsun :) Allah Allah yaaa yapıyoruz sen de kollarını yukarı kaldırıp sinirli sinirli aaa aaa yapıyorsun :)








Çekmeceleri açıp karıştırmaya da bayılıyorsun geçen ay da yazacaktım unutmuşun :)
içlerini de boşaltıyorsun artık :)





























Dışarısını çok seviyorsun artık neredeyse kendin çıkacaksın anahtarı açıp dışarı çıkmak istiyorsun :)


Hatta ortalarda bir anahtar görürsen onu alıp kapıya gidip deliğe sokmaya çalışıyorsun :)

Yanında kesinlikle montumuzu falan da giyemiyoruz hemen anlıyorsun dışarı çıkacağımızı ve mızmızlanıp beni de götürün diyorsun :)


Gel babası gel diye diye de bir hal olmuştuk onu da yeni yeni yapıyorsun :)

Canın istemiyorsa tüm ısrarlara rağmen hiçbirşeyi yapmıyorsun çok ama çok inatçısın küçük tospaamm :)

Önceden ısrarlarımıza rağmen yapmıyordun ama sonra kendin yapmaya başladın alkışı da gel babası geli de :)

Keyiflenince gülerek ağzını şaplatıyorsun ya da hızlı bir şekilde iifff ifffff şeklinde nefesini dışarı veriyor, birşeylerle meşgul oluyorsun :) çok tatlı oluyorsun yakalarsam kameraya çekip ekliyim :) Bir de heyecanla birşeylerle uğraşırken hızlı hızlı burnundan nefes alıp veriyorsun biz yapınca tekrar da ediyorsun hoşuna gidiyor :)


kii kameraya çekemeden yine bıraktın ikisini de :(
Bundan sonra yeni birşey yaptığında hemen kameraya çekicem inşallah. Annem hep söylerdi bebekler sürekli yeni birşeyler yapar eski yaptığını unutur diye doğruymuş :(


Oynarken yine kafanı öne arkaya sallıyorsun Çok tatlı oluyorsun Bir de sağa sola sallanıyorsun bazen de zıplıyorsun :) Müzik duyunca hiç dayanamıyorsun :)


Oyuncaklar elinde yere çarpa çarpa emekliyorsun Biyerlere giderken hep elinde bişeylerle ilerliyorsun. Ya da ağzına sıkıştırıyorsun minik paliler gibi ağzında oyuncak yada tişötrle geziyorsun :)




Bilgisayarı kapatmaya bayılıyorsun artık her fırsatta elin o düğmede :)
Bilgisayar masasının yanına gelip elini yukarı uzatıp mausu kavrayıp ekrana bakarak sallıyor ya da yine ekrana bakarak klavyeye çılgınca bir şeyler yazıyorsun :)





Biz de bilgisayar masasının sivri kenarlarına kafanı gözünü çarpma diye pamuklayıp bantladık :)

Kelime hazinene Vermem (mememmmm) de eklendi :) İlgilendiğin birşeyi senden isteyince sinirleniyor mememm mememmmm !!!! diyorsun sinirli sinirli :)

Söylenilenlerin de çoğunu anlıyorsun ... mesela ağladığın zaman eğer beni istediğin için ağlıyorsan anneannen annesiii gell zeyneepp gelllll ... diye seslandiği zaman susuyor beni bekliyorsun :)
yada emerken uyku arasında da oılsa su içecek misin oğlum? diye sorduğumda emmeyi bırakıp biberonu alıyor suyunu içiyorsun :)



Yaramazlık yapınca eline kablo, şarj aleti, tamir anahtarı, alet çantası... verince susuyor ve oyalanıyorsun :DD oyuncak verince daha çok ağlıyorsun bir de sinirlenip fırlatıp atıyor ya da verdiğimiz şeyi dövüyorsun :)

Bizi yemek yerken gördüğünde ağzını şaplatıp yalanıyorsun çok tatlı oluyorsun :)





Bikaç gündür bezini açınca elin hep poponda zor kapatıyorum merak ediyorsun orada ne var diye :)




Seni uyuturken biraz ayağımda sallıyorum sonra biraz huysuzlanıyorsun o zaman da seni kucağıma alıyorum koynumda yatıyorsun ve koynuma aldığım gibi de derin bir iç çekiyorsun :) o zaman işte bayılıyorum o haline her seferinde aynı şeyi yapıyorsun sonra da rahatlayıp uyuyorsun..

Işıkları açıp kapatmaya da bayılıyorsun ilk başlarda sadece açabiliyordun, şimdi kapatabiliyorsun da :)

Kumandaları da çok seviyorsun televizyonun kumandasını televizyona doğru tutup düğmellerine basıyorsun bir de televizyona doğru bakıp kontrol ediyorsun kanal değişiyor mu diye :) ve klimanın kumandasını da klimaya bakarak klimaya doğru tutuyor, çıkardığı seslerden de dört köşe oluyorsun :) tabi mümkün olduğunca eline kumanda geçmemesi için uğraşıyoruz, eline geçince de zor bıraktırıyoruz ...




Hiç yorum yok: