14 Şubat çikolatam benim minik sevgilim :)

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Tuvalet eğitimi, çook zormuş :((
















Sonunda evimizdeyiz :) Bu yaz köye kapandık resmen ama kötü mü oldu hayır :) Sen dedenle oyunlar oynadın arada kedi köpeklerle eğlendin, ben de anneciğimin yanında hazır yemek, evdeki sorumluluklardan yoğun işlerden uzak biraz dinlenme fırsatı buldum. Ama dinlenebildim mi hayır :( Çünkü çok zor bir sürece girdik ve uyku problemimiz de oldu yine.

Bol bol resimler var tabi, ama şimdilik köyde yazdığım çoook uzun post'u ekleyip evimin işlerine koyuluyorum :(

Hazır köydeyken ortam müsaitken tuvalet eğitimi işine bir girişelim dedik, bol bol külot ve birkaç tane alıştırma külodu yanımıza alıp, bir de tavsiye edilen şekilde her tuvaletini yaptığında lazımlığa yapıştırılacak ödül çıkartmaları alıp niyetine koyulduk ( bu işi bayağı abarttım tabi, arabalı, gülen yüzlü, ayıcıklı ve yıldızlı çıkartmalar :) Memeyi, emziği ve biberonu birkaç gün içinde kolayca bırakmış olduğun için bunu da kolay hallederiz diye düşündüm ama düşündüğüm gibi birkaç günde halledilecek bir iş değilmiş bu :S

3 gün boyunca arada arada lazımlığa oturttum seni, oturmasına oturdun, dergiler, kitaplar okuduk birlikte, şarkılar söyledim, oyunlar oynattım ama tıkkk yok :( 3 gün boyunca 1 kere bile lazımlığa oturduğunda tuvaletini yapmadın, sürekli altına... Allahtan sürekli bahçede ve terasta gezdiğin için halı, koltuk vs.. batmadı. Ama ben de bu sürede çok gerildim, sanırım biraz acele ettim seni de bunalttım. Sen de sıkıldın ve çok agresif tavırlar göstermeye başladın. Tüm gün “ı ıııııı” diyerek çatık kaşlarla dolaşıp bağırıp çağırdın ve her fırsata tabiri caizse terör estirdin. Ben de bu strese daha fazla dayanamadım ve bu işi bir süre daha ertelemeye karar verdim.

Gerçekten agresif tavırların birkaç günde düzeldi, İstanbul'a gidip tekrar köye döndük ve 2. deneme turları başladı :) Ve bu sırada bir gelişmemiz oldu, sonunda kısa cümleler kurmaya başladın,
Bu süre içinde sana sürekli benim oğlum büyüdü ve bebeklikten çıkıyor, artık büyük çocuk bezi (alıştırma külodu) ve büyük çocuk külodu giyecek bezleri bebekler takar diye telkinde bulunmaya çalıştım her fırsatta...
Bu sefer senden istek gelene kadar hiç seni lazımlığa oturtmayı teklif etmemeye karar verdim. Zaten artık bezden rahatsız olmaya başladın ve arada Anne batıyo diyor ya da bezi çekiştiriyordun ben de gece yatarken yine bezimizi takalım ama gündüz büyük çocuk külotları giyelim, hem onlar batmaz ve daha rahat dedim seve seve kabul ettin. İlk gün yine sürekli altına yaptın. Ama ikinci gün siftahımızı yaptık :) Olay şöyle gelişti. Sabah uyandık zaten ilk deneme turumuzdan sonra sabahları genelde altın kuru kalkıyordun ve bu da tuvalet eğitimine hazır olduğunun göstergelerinden biriydi.
Baktım, altın kuru ve hadi bezi çıkaralım büyük çocuk kilodumuzu giyelim dedim. Seni banyonun önünde soydum ve hemen yanımızda da lazımlık vardı. Bir baktım çişini yapıyorsun, hemen lazımlığı tuttum hadi doldur bakalım dedim gülerek :) Senin de hoşuna gitti güldün. Tabi aferin oğlum, bak büyük çocuk oldun artık öğreniyorsun falan filan birsürü övgü sözleri... benden ayrı, anneanne dededen ayrı... babamız Japonya'da ona da telefonda söyledik o da seni kutladı... Şimdi bir çikolatayı hakettin dedim ve sana minik bir çikolata verdim çok hoşuna gitti.

İlk 2 gün arada altına yaptın, arada anne kaka geldi dedin (çişe de kaka diyorsun)çok sevindim, bu işi hallediyoruz çok şükür iyi gidiyor dedim, ama ne olduysa 2 günden sonra geri sarmaya başladık tekrar, ben oturtmayınca tuvaletini söylemiyordun ve çoğu zaman altına yapıyordun. Ama çişin gelince pipini tutuyordun. Ama çoğunlukla inat ediyor, tuvaletin olduğu halde lazımlığa oturmuyordun. Hatta 5 dakika önce seni 3-5 dakikalığına lazımlığa oturtmuş olsam da lazımlığa yapmıyor, yok diyor, hemen ardından yerlere yapıyordun :( Allahtan günde 3 en fazla 4 kez çişini yapıyorsun uzun aralıklar oluyor, tabi çok sıvı alınca ve karpuz kavun yiyince artabiliyor.

Uykudan uyandığın zamanlarda seni lazımlığa oturtursam genelde oturtabildiysem çişini yapıyorsun, ama diğer zamanlarda özellikle çişin kakan yokken oturtmak istersem hatta olsa bile çok sinirleniyor, oturmak istemiyorsun. Zaten kaka hep altına :(

Ne yapacağımı şaşırdım, tekrar vazgeçsem mi dedim ama onu da göze alamadım çünkü uzun aralıklarla çişini yapman ve gece altını ıslatmaman hazır olduğuna işaret. Ve seni banyodaki lazımlığa oturtmamaya ve cici bici daha rahat bir tane almaya karar verdim. Çünkü banyoda heryeri ellediğin zaman sinirlenip seni geriyordum çünkü pis ellerinle ağzımı yüzümü ellemeye çalışıyor, şımarıyordun. ben de bu işi banyo dışına taşırsak ikimiz de daha rahat ederiz diye düşündüm.
En sevdiğin renk olan yeşil çok cici bir oturak aldım sana ve daha rahat ettik çok şükür. Ama yine çok büyük gelişmeler yok. Uyku sonrası çişleri hariç diğerleri genelde altına kaka hep altına, yaptıktan sonra söylemen de bir gelişme sayılır belki, önceden onu da yapmıyordun oyuna devam ediyordun.

Aklıma gelen her yolu deniyorum, arada ödüller verdim çikolataydı, lolipoptu, ama bu da işe yaramadı gibi, çünkü yapmasan da yine tutturuyorsun çikolata şeker ver diye, ya da beni kandırıyorsun, oturuyor gibi yapıyor ama yapmıyorsun ödülünü almak için. Şarkı bile besteledik maşallah bu iş için :D Allahtan şarkımızı seviyorsun :)

Bakalım evimize döndük burada nasıl gidecek çabalarımız... En büyük korkum koltuklara yapman :( Bugün yere ilk siftahını yaptın sonra anne bez dedin,(köyden dönerken bez takmıştım) yok bez bitti dedim. Zaten bezi açtığımda kupkuruydu, biryere gidince seni bezlersem genelde yapmıyorsun, geceleri de bez takmıyorum sadece 1 kez kaçırdın. Bu ilginç, biz geceyi hallettik gibi de gündüz sorun inşallah kısa zamanda ümit verici gelişmeler olur çok bunaldım ve üzülüyorum :(

Hiç yorum yok: