14 Şubat çikolatam benim minik sevgilim :)

19 Mayıs 2010 Çarşamba

Kitap tavsiyesi ...



Geçenlerde gün geçtikçe daha da hırçınlaşan Umutuma daha anlayışlı davranabilmek adına koşarak D&R'a gittim. İşime yarayacak beni aydınlatacak kitaplar almak istedim çıkmazdan kurtulmak için, çünkü bazen gerçekten çığrından çıkıyorsun ve sinirime yenilip sana kötü davranıyorum :( Sonra da çok üzülüyorum...
Orada kendime hitap eden 4 kitap buldum. Bunlardan ikisini resimledim çok beğendiğim için.
Diğerleri de güzel birisi "Oğlumu büyütüyorum" her yaş için ayrı bölüm var daha okumadım ama güzel bir kitaba benziyor. Şu anda ablamda olduğu için yazarını yazamıyorum.
Diğeri de bir Türk psikiyatrist olan Doç. Dr. Sefa Saygılı'nın "Çocuk yetiştirmek" kitabı.

Bloğumuzu arada da olsa takip eden arkadaşlarımız var ve genelde aynı yaş grubu. O yüzden bu kitap tavsiyesini eklemek istedim. 2 yaş dönemi çok zor bir dönem olduğu için herkes benzer sorunlar yaşıyor. Bir tanesi bu dönemle ilgili bir kitap, onu ilk gördüğüm anda aldım tabii ki, ama henüz okuyamadım. Çünkü diğer kitap çok daha fazla cazip geldi ilk etapta nedense. Ama gerçekten okudukça aydınlanıyorum, çok ama çok güzel bir kitap, şiddetle tavsiye ederim. Bence her anne babanın kitaplığında bulunmalı.
En güzel yanı da kesinlikle tıbbi terimler ve kuru tavsiyeler yok içinde. Tecrübeli bir anne ve çocuk yetiştirme çocuk psikolojisi ve iletişim konusunda ailelere seminerler ve kurslar veren bir eğitimcinin kaleminden. Ve sık sık karşılaşılan sorunlara karşı verileen yanlış tepkiler ve ardından da çocuğun gelişimi için gerekli olan örnek davranış tarzı anlatılmış. Belki her birini uygulayamayız peygamber sabrı lazım, ama belki bikaç ucundan tutabiliriz diye düşünüyorum. Ben bu kitaba ders çalışır gibi çalışacağım :))

2 yorum:

Şenay dedi ki...

Ayy canım yaa okuduklarından bize de tüyolar versene sen uyguluyormsun?
Bende çok sinirliyim ve de bizde çok inatlaşıyoruz.
Yemek yemesi mızmız,1 bardak sütü yarım saatte ben içiririm.Daha eline alıpta bir muzu yemez.Ben dilim dilim kesip ağzına koyarım küçük beyin.Eline versem kenara koyar yemez çünki.Başkada meyve yediği yok zati sularını içiyor katı meyve presinde sıkıyorum ama zorla.Hazırını daha çok seviyor akıllım.Daha bu sene çilek yedi oda birkaç tane.Muzdan başka meyve yemiyor işte.Balık yemez tavukta ama tavuk yemeye başladı.Makarnayı bile kupkuru fakir işi az tuz koyup yiyor.(Eşim evde olduğunda akşamları istediğini bana daha kolay yaptırıyor çünki eşim benim baskı yapmamı istemediği için oda babasını kullanıyor.Nispeten eşim olmadığında ben istediğimi daha kolay yedirebiliyorum tabi ki 45 dakkadamı olur artık bir kere sırf değişik şeyler yemeyi öğrensin diye sabah aç karnına kolay yedireyim diye tavuklu mantarlı börek yedirdim ama 1 saat 15 dak.sürdü.Yeme maceralarımız uzun canım açtırma kutuyu söyletme kötüyü ben senden daha muzdaribim diyebilirim.Boyu kısa iştahsız işte zayıf ta.bebekken yüzü daha kiloluydu kendi zayıftı gene ama.Mesela 1 yaş kilosu 8.200 gr 2kilo 380 gr doğmuştu.Prematüre doğan komşu oğlu,yani 15 kilo civarı bizim oğlanın 1 yaş kilosunu geçti ki geneldede geçiyorlar Gökanı.Çikolata bile yemez arada bir kırık veya ekmeğe sürüp bir iki lokma.
Birde istediğini yapmak için inatlaşma beni deli etme huyu var.Kendisi kazanmak için elinden geleni yapuııyor malesef.Ben de çok sinir oluyorum.Daha şimdiden istediği kıyafeti giymeye çalışıyor tutturma huyu var ,varda var...Bu kadar yeter...:)

ZEYNEP dedi ki...

Vallahi Şenaycım şimdi bikaç cümleye dökmek imkansız çocuk psikolojisi ve yetiştirmesi çok ama çok zor ve zahmetli malesef. Sana tavsiyem, hazır 2.yi de düşünüyormuşsun özellikle bahsettiğim kitabı al oku mükemmel bence. ORdan kendine bir yol tavsiye ne bileyim bişeyler kaparsın. Tabii ki tüm yazanları uygulamak imkansız ama en azından okurken terapi gibi oluyor ve bir süre sonra bazıları uygulanabiliyor.
En başta çok sabırlı olmak gerekiyor, okumak bana sabır konusunda çok şey kazandırıyor ;)