14 Şubat çikolatam benim minik sevgilim :)

10 Mayıs 2009 Pazar

bay bay anne sütü :(

























Canım oğlum, süt kuzum. Bu belki de sana son süt kuzusu deyişim çünkü artık anne sütüne veda ediyoruz.

Bu benim için gerçekten de çok ama çok zor bir karar oldu. Çünkü emzirmek dünyada şu ana kadar tattığım en güzel duygu. İlk doğduğun günlerde seni her emzirdiğimde gözlerim dolardı, ve son emzirmelerimde de öyle oldu. Hatta şu satırları yazmak bile benim için çok zor inan gözlerim yaşlandı yine. Sürekli seni memeden kesmenin ne kadar hüzünlü olacağını düşünürdüm ve gerçekten de öyle oldu benim için.


Belki bir süre daha devam edebilirdik ama pek çok fikrine güvendiğim yakınım ve birçok doktor özellikle erkek çocuklarının 1,5 yaşına kadar memeden kesilmesi gerektiğini düşünüyor. Çünkü 1,5 yaş civarında bebeklerde vazgeçilmesi zor bağımlılıklar oluşuyormuş ve bu süreden sonra bırakmak bebek için çok daha zor oluyormuş. Sen de artık emmeyi oyun haline getirmiştin ve bırakmamız gerektiği konusunda sinyaller verdin. Aslında birkaç ay daha devam etmek isterdim ama yaz geliyor ve yaz aylarında bırakmamak gerekiyormuş o yüzden yaz gelmeden bırakmaya karar verdim. Önce birkaç kere karar verdim vazgeçtim. Bu fikre alışmak çok zor oldu benim için. Sonra yaz gelmeden bitirmeye karar verdim. Belki geceleri devam ederim gecede 1-2 defa emersin diyordum ama annem bırakacaksam tamamen bırakmam gerektiğini yoksa senin üzerinde kararsız ve dengesiz bir tutum sürdüreceğimi, bunun senin için iyi olmayacağını söyledi. Ama ilk 3 gün anneannemin tavsiyesi üzerine gündüz emmedin ama gece emdin. 8 Mayıs ta anne sütü olmadan geçirdiğimiz ilk gün oldu.


Öncesinde 3-4 gün seni o düşünceye alıştırmaya çalıştım. Son zamanlarda her emdiğinde biraz oyalanıp geri dönüyordun devam etmek için, işte o devam etmek istediğin oyun haline getirdiğin zamanlar yok annecim bitti dedim. Sen de bittinin anlamını bildiğin için anlıyor ısrar etmiyordun zaten emmiş oluyordun.

Sonra gündüz hiç emmemen gereken gece emeceğin 3 gün geldi. İlk gün gerçekten de çok zor oldu. Gündüz sen her hııkk hııkkkk hııkkk diye krize mümkün olduğunca seni uzaklaştırmaya çalıştım girdiğinde Gece uykun geldiği zaman çok ağladın biberonu kabul etmedin ama anneannen aldı seni ve zar zor sütünü içirip uyuttu. Ertesi gün biraz daha kolay oldu. Yine de sık sık yanıma gelip yalvarıyordun ama çok ısrar etmiyordun. Ben her krizin geldiğinde seni öpüp sevip koklayıp, seninle hiç oynamadığım kadar çok oyunlar oynayıp seni eğlendirip bir şekilde açığı kapatmaya çalıştım. Sanırım becerebildim de Çok eğlendik beraber. Gece de seni anneannen değil ben uyuttum çünkü önceki gece çok ağladın ve içeride içim parçalandı. Ama çok yormadın beni ve seve okşaya uyuttum seni. 3. gün de çok daha rahat geçti. Artık beni görünce değil biberonunu görünce hıkk hıkk hıııkk krizin başladı :) İyice alıştın biberonuna. Ama 3 gece geçtikten sonra, gece uyandığında anne sütü değ,l de biberondan süt içtiğin için mi bilmem sürekli cin gibi uyandın bakındın etrafına. Nedense bana da bir huzursuzluk geldi ve ben de çok huzurlu uyuyamadım bu süreç içinde.



Kendimi çok suçlu da hissettim aslında. Çünkü emerken her şeyi unutuyordun ve seni bu güzellikten mahrum ettiğim için bana kızacağını da düşündüm. Ama şu bakımdan içim rahat; sana gece gündüz dolu dolu anne sütü verdim. İlk doğduğunda hemşireler çok ağladığın için mama verelim demişlerdi ama verirsem mamaya alışır anne sütü istemezsin diye sütü çektikçe çoğalacağını doyacağını bildiğim için kesinlikle reddetmiştim. İlk 6 ay sadece anne sütü aldın diyebilirim. Hatta ek gıdaya ilk geçtiğimiz 1-2 ay yine anne sütü ağırlıklı beslendin. 14 ay 20 gün dolana kadar da yine sık sık her fırsatta emdin. Şimdi de maşallah iştahın fena değil her şeyden yiyorsun. Her türlü gıdayı alıyorsun. Anne sütünü de vücudun doya doya aldı ve bu bakımdan içim rahat. Bu güzel duyguyu bana yaşattığın için sana çok ama çok teşekkür ederim canımın içi bebeğim.


Şimdi de eskisi gibi gecede 1-2 kere uyanıyorsun ve seni uyutmaya çalışıyorum. Ama 1 kez illa ki süt içmek istiyorsun ve biberon gelene kadar kıyamet kopuyor :s İnşallah gece süt içme alışkanlığını da kesebilirim çok iyi bir alışkanlık değilmiş özellikle de dişlerin için. Ama şimdilik böyle devam edicez bir süre.



Hiç yorum yok: