14 Şubat çikolatam benim minik sevgilim :)

11 Şubat 2010 Perşembe

hayatımın en zor anlarından biri :(



Umutum, herşeyim.. diş zamanlarından nefret ediyorum, illa çok ağır hastalanıyor, dişinin acısı da ateş te birleşiyor, mahfoluyorsun :(( Bu resimde dişinin ne kadar acıdığı belli. flaşsız çektim buraya eklemek için. Bugünlerke sürekli böylesin, acıyla ellerinle dişlerini kaşımaya çalışıyorsun gece gündüz. Arka azılar daha da zormuş :S

Ateşten kıpkırmızı oluyorsun zaten canın da çok yanıyor ooff.. hiç kıyamıyorum sana :(






Sürekli her hastalandığında buraya yazmak istemiyorum aslında canım oğlum, özellikle de yaşgünün hakkında ekleyeceklerimi tam olarak bitirememişken. Öyle güzel şeylerden sonra bunu yazmasam keşke ama gerçekten çok korktum bugün.

O kadar sakınıyorum seni ama biyerden bişey kapıyor, sık sık hasta oluyorsun. Önceki gece o kadar yorgun ve uykusuzdum ki sen de her zamanki gibi uyumaya direnince gece 1 buçuk gibi seninle birlikte uyuyakalmışım :( sen de uykuya dalarken çok terliyorsun ve çoğu gece tulumunu giydirirken üzerini de değişiyorum. Ama o gece saat 3 buçukta uyandım ve yanımda üzerin açık şekilde uyuyordun. İçim cızz
etti :( O gece biraz üşüdün sanırım 2 saat yetmiş :S
Ve ertesi gece de üşütmenin etkisinden sanıyorum sabah 5te ağlayarak uyandın ve bir baktım bezin taşmış :S karnın sırılsıklamdı ve beynimden vurulmuşa döndüm. Acaba ne kadar zamandır öyleydi :( Ateşin de hemen çıkmıştı ama fazla değildi.

Ama dün gece çok yükseldi ateşin ve ne yapsak düşmedi. soyduk, ılık duş aldırdık sana ama işe yaramayınca hasteneye koştuk gecenin 3ünde.
Doktor muayene etti ve nefes alışının da çok hızlı olduğunu söyledi. Bronşiyolitin bize mirası sanırım çok oluyor bu :S
Ve ateşinin düşmesini bekledi doktorlar düştüğü halde hala nefesin hızı olduğu için ventolinlihava verdiler maskeyle ve bu senin hiç hoşuna gitmedi, hastaneyi başımıza yıktın :(
Saat 6 idi hastaneden çıktığımızda, eve geldik, ilaçlarını içirip uyuduk ama senin çığlıklarınla uyandığımda bir baktım ateş topu gibiydin, kabus gibiydi :( ateşini ölçmeye bile korktum çünkü 40 garantiydi. tüm vücudunu soyduk kıpkırmızıydı :S baban ateşini ölçtüğünde 40.9 olduğunu söyleyince gözyaşlarıma
hakim olamadım. havale geçireceksin diye ödüm koptu :(... vakit kaybetmeden ılık banyoya soktuk seni ve ağlayarak dualar etmeye başladım sana bişey olmasın diye .. O halde bile ağlamama kıyamadın üzüldün :(
Ama çok şükür düştü ateşin ve bugün okula gitmedim maşallah çıkmadı ateşin inşallah ta çıkmaz.
Allahıma çok şükür canım oğlum bu zorlu günün üstesinden kolaylıkla geldin Allahım sağlık versin sana ve bize...


bu önemli konuyla ilgili bir link ve havaleyle ilgili bir yazı eklemek istiyorum. Allah tüm bebekleri korusun...



Basit ateşli havale nedir?
Basit ateşli havale genellikle 1 ile 6 yaş arasındaki çocuklarda, ateş yükselirken bilinç kaybı, katılaşma ve istem dışı kasılmalar şeklinde görülür.

Genellikle kısa, yaklaşık 5-10 dakika sürer ve genelde doktora gelmeden yolda biter. Böyle bir durumda serin kanlılığınızı kaybetmeyin. Eşiniz doktorunuzu ararken veya ambulans çağırırken siz de ateşi düşürmek için çocuğun üzerini soyarak vücuduna ıslak havlu sarabilir ve paracetamol veya ibuprofen verebilirsiniz. Bu gibi durumlarda çocuğun solunum yolunu açık tutmalı ve sekresyonların veya dilin solunumu kapamadığına ve soluk alıp verişine dikkat etmelisiniz. Hemen en yakın çocuk doktorunun olduğu bir hastaneye gitmelisiniz.
Çocuğu çok soğuk suya sokmak, ayıltmak için sarsmak veya tokatlamak kesinlikle yapmamanız gereken daveanışlardır.

Çocukluk döneminde basit havale geçirme sıklığı %4-5 arasındadır. Basit havale geçiren çocukların %25'inde ailede de aynı durum öyküsü vardır. Genellikle bir kez basit ateşli havale geçiren çocuklarda tekrarlama riski olsa da şart değildir. Yine de bu çocukları taburcu etmeden önce diazepam rectal tüp reçete edilir. Böylece aile aynı durum tekrarladığında doktora gelene kadar önerilen dozda diazepamı makattan vererek havalenin çabuk sonlanmasını sağlar.

Havale, çocuğa zarar verir mi?
Havalenin çocukta yol açacağı hasarlar, direkt olarak havalenin sebebine bağlıdır. Eğer 6 ay-6 yaş arasında gördüğümüz basit febril konvülsiyonsa genellikle tehlikesizdir ve hiç bir hasar bırakmaz. Bu çocuklara ileri tetkik ve tedavi de yapmak gerekmez. Ancak havale ciddi bir enfeksiyona özellikle de menenjit veya ensefalite bağlıysa, daha ciddi sonuçlar doğurabilir. Bu durumlar, çocukluk çağı basit ateşli havale grubuna girmez ve mutlaka yatırılarak tedavi edilmelidir. Bu gibi durumlarda eğer çocuk üst üste havale geçirirse beyin oksijensiz kalabilir ve zarar görebilir.

Çocuk Hastalıkları Uzmanı
Ebru Gözer

2 yorum:

Hande dedi ki...

Umut'a geçmiş olsun Zeynepcim. Bu son ateşiniz olsun.

ZEYNEP dedi ki...

Sağol handecim, son olması mümkün değil belki ama dileğin için teşekkürler ...